Skip to content

hunting a beat

Fairly selective

Det är när man har som allra mest att göra, eller när man är som mest under isen, som man kommer på de mest briljanta idéer. Som att sätta ihop en liten Dr. Dog-special på bara ett par dagar. Eller börja läsa Dennis Lehanes Ett land i gryningen och inte ta sig loss för att andas, äta eller arbeta. Jag köpte den i julhandeln för att få ihop till fyra böcker för tre när jag skulle köpa ett par pocketar till min pojkvän. Jag lade den längst ner i läshögen eftersom den var både tjock och verkade så där lite småtråkig, som Patient 67 ungefär. Men jag köpte den för att den var just tjock och för att jag visste att den skulle vara lite småtråkig. Jag älskar småtråkigt.

Så nu sitter jag där på spårvagnen med världens tjockaste pocket och vill inte kliva av. Och inte skriver jag heller. Förutom på en liten Dr. Dog-special som jag inte riktigt hinner med. Men till på lördag har jag nog fått ihop något.

Taggar:,

