Skip to content

hunting a beat

Fairly selective

Jag blev sur när jag fick hem del två i Sookie Stackhouse-serien och omslaget var det från serien. Jag ser hellre Charlaine Harris vampyrböcker som den bild omslaget till min version av Dead Until Dark förmedlar. Jag vill ha Stackhouse-serien långt från HBO. Trots att jag gillar True Blood så är det hyfsat ointressant att läsa en bok som man sett i tv-format. Så jag läser ikapp för att ligga före. För det är ju kul med vampyrer. Och det är något som saknas i mitt läsande. Jag har till och med börjat fundera på fantasy. Jag vill ha mystik och otroliga historier.

Stackhouse-serien är rolig för att man läser i en rasande fart och för att den är så rakt skriven. Ingen flämtande romantik och dramatiska jakter genom stora, mörka skogar. Inte heller HBO-seriens storögda sexighet, utan hårt maskerad mystik i ett parallellt universum.

Vi får se hur långt jag kommer. Det finns redan elva böcker.

Jag har köpt min första Lorrie Moore-bok. A Gate at the Stairs. Längtar.

Taggar:, ,

