Skip to content

hunting a beat

Fairly selective

Det blir inga 64 böcker under 2011. Inga 53 heller. Jag har funderat lite på vad jag vill läsa under 2011. Jag skulle vilja ge böcker tid. Men det är så jävla svårt. Jag vill läsa så mycket och jag fixar inte att läsa sakta. Så jag tittade lite på hur jag läste under 2010 och tänker bredd istället för mängd.

Min läsning under 2010:
Kvinnliga författare: 23 Manliga: 30
Debutanter ca 1, klassiker ca 4.
Europeiska böcker 19, böcker från USA 33, bok från Asien 1. Resterande världen: 0.
Talböcker 1. E-böcker 1.

Jag tänker så här om min läsning för 2011:
Jag ska läsa minst 11 talböcker eller e-böcker. (Elva tillsammans.)
Jag ska läsa 5 dokumentära böcker om musik eller musiker.
Jag ska läsa minst en svensk debutant.
Jag ska läsa minst två böcker från varje världsdel.
Jag ska läsa War and Peace.

Jag har börjat se Rubicon. Jag tror att det kan bli väldigt bra. Det är grått i New York, ingen vill egentligen umgås och alla är besatta av konspirationsteorier. Det är lite otäckt.
Det finns väldigt mycket att ta av efter pilotavsnittet.

Dessutom är Hank Moody tillbaka. Det vet jag inte vad jag tycker om men jag tittar ändå. Han är som en bilolycka.

